Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Adamczyk: Do połowy 2020 r. po dwóch torach między Katowicami a Krakowem

inforail
18.02.2019 10:01
0 Komentarzy

Do połowy 2020 r.pojedziemy po obydwu torach między Katowicami a Krakowem – powiedział wponiedziałek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Jak dodał, rok późniejmaksymalna prędkość na tej linii wzrośnie do 160 km na godzinę.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk w poniedziałek wRadiu Kraków był pytany o stan inwestycji kolejowych w Małopolsce, a wszczególności o szlak E30 na odcinku z Krakowa do Katowic, i opóźnienia namodernizowanej trasie, a także o to, czy uda się dotrzymać terminu jejukończenia do końca 2020 r.

„Problemy były do 2016 roku, kiedy jeszcze nieruszyliśmy z tą inwestycją w sposób, jaki powinna przebiegać. Dzisiaj są pewneproblemy na poszczególnych obiektach – nie na całości tej inwestycji” -wyjaśnił minister. „Problem polega na tym, że przed zimą nie zakończono pewnychrobót i dlatego też można powiedzieć o dwóch, trzech miesiącach (opóźnienia),które zostaną nadrobione w sezonie budowlanym, który (jest) tuż przednami” – wyjaśnił.

„Mam zapewnienie od kolejarzy, że do połowy 2020 rokupojedziemy po obydwu torach między Katowicami a Krakowem, pociągi pojadą zmaksymalną prędkością do 120 kilometrów na godzinę, natomiast do 2021 rokupowinny zakończyć się wszystkie działania związane z certyfikowaniem tej linii,z dopuszczeniem do pełnego użytkowania i wówczas maksymalna prędkość pociągówwzrośnie do 160 kilometrów na godzinę” – podkreślił Adamczyk.

W jego ocenie „te terminy nie są zagrożone, bo to sągłówne terminy, które determinują możliwość użytkowania tej linii przezwszystkich tych, którzy czekają na to już od lat”. Przypomniał, że chodzio osoby z aglomeracji śląskiej i krakowskiej, a „rzecz dotyczy 5 milionówmieszkańców”.

Dzięki modernizacji pociągi będą mogły pokonać trasę międzystolicami woj. małopolskiego i śląskiego w ciągu godziny. Szacowana wartośćcałego projektu wynosi ponad 2 mld zł.

Komentarze