TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Acatus po Przewozach Regionalnych – najlepiej nie wygląda…
InfoRail.pl - Opublikowano: 11.12.2017 09:05:38 15 komentarzy
Acatus po Przewozach Regionalnych – najlepiej nie wygląda… (źródło: Koleje Małopolskie)

Koleje Małopolskie na swoim profilu facebookowym pokazały jednostkę EN77-005, która, jak informuje przewoźnik, miała mu zostać przekazana przez Przewozy Regionalne.

Koleje Małopolskie na swoim profilu facebookowym pokazały jednostkę EN77-005, która, jak informuje przewoźnik, miała mu zostać przekazana przez Przewozy Regionalne.

Jak wygląda możecie zobaczyć na zdjęciach. Na pewno nie najlepiej. Pociąg miał na początku października zderzenie z samochodem. Do dnia dzisiejszego Przewozy Regionalne nie zleciły naprawy – informują Koleje Małopolskie. Czoło Acatusa jest niekompletne, dodatkowo na burtach zaczęło pojawiać się graffiti.

To jest typowa złośliwość, ponieważ od marca 2017 roku wiadomo, że ten pociąg od 9 grudnia ma być przekazany do Kolei Małopolskich. Niestety, ta sytuacja, dodatkowo pogłębi już dzisiaj nie najlepszą sytuację z taborem – komentuje Grzegorz Stawowy, szef Kolei Małopolskich.

Ten konkretny pociąg miał stanowić bezpośrednią rezerwę taborową. W tej sytuacji Koleje Małopolskie jeżdżą bez odpowiedniej rezerwy, co w sytuacji awarii któregoś z pociągów może oznaczać odwołanie poszczególnych kursów – dodaje.

Jednostka EN77-005 stanowi własność Urzędu Marszałkowskiego. Została wyprodukowana w 2011 roku, ma zatem zaledwie 6 lat. Na trasy w Małopolsce, w barwach Przewozów Regionalnych, wyjeżdżają o wiele starsze pociągi, podczas gdy Acatus stoi w krzakach. Od 10 grudnia 2017 roku skład powinien rozpocząć służę w barach Kolei Małopolskich. W stanie obecnym raczej nie rozpocznie, jak się możemy domyślać będzie to kolejny etap sporu między przewoźnikiem a Urzędem Marszałkowskim.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Acatus
Przewozy Regionalne
Koleje Małopolskie
Małopolska
EN77
  • Hgw – 11.12.2017

    PR-y nawet nie myją pociągów a co dopiero mówić o naprawie

  • MKM – 11.12.2017

    Naprawić i wystawić Fakturę, przecież jest zapisane w protokole przekazania.

  • bun – 11.12.2017

    Jednostka powinna zostać protokolarnie zdana Marszałkowi, a dopiero ten powinien przekazać ją dalej do KM. Jakim cudem ktoś w UM pozwala na takie rzeczy??? A gdyby go przekazali bez siedzeń i szyb to tez by było ok???

  • kowal – 11.12.2017

    To się PRy teraz popisały...

  • G.kolejarz – 11.12.2017

    Szkoda słów.

  • Przeciętny Krakowiak – 11.12.2017

    Wojna KMł z PR trwa w najlepsze

  • Andrzej – 11.12.2017

    Wszystko fajnie, tyle, żę trzebaby przeanalizować umowy między PR a marszałkiem. Jeśtli to jest własność Marszałka, to pytanie, czy PR, jako używający, ma obowiązek robienia napraw głównych, nie powstałych z winy przewoźnika. Możę tak, możę nie, ale bez sprawdzenia nie ma co strzępić języków. Nie, żebym był za PR, po prostu prawnicza logika.

  • Misiek Krk – 11.12.2017

    PR-y czyli sitwa zwiącholi o wydumanych aspiracjach zarobkowych za nicnierobienie. Beton z okresu PRL-u. Zlikwidować to bagno a zwykłych pracowników oddziału krakowskiego przyjąć do KMł bez nawisu "solidarnościowego"

  • studenciak – 11.12.2017

    Przeginka z tym rzucaniem błotem. To nie POLREGIO spoowodwalo kolizję, poza tym tabor kolejowy podlega naprawom w uzgodnieniu z ubezpieczycielem a to długo trwa. Śląski FLIRT przy uszkodzonych wózkach wrócił po niemal 2 latach na tory.Grafiti to zmora taboru kolejowego ale nie warto go usuwać do momentu wprowadzenia pojazdu do ruchu, bo na bocznicy znowu pomalują.Tabor użyczony POLREGIO jest użytkowany w oparciu o stosowną umowę. Jeśli POLREGIO się z niej nie wywiązało - do sądu, jeśli o naprawie miał pomyśleć urząd marszałkowski - niech KMŁ pozwą marszałka.A Stawowy znowu pokazuje, że jest marnym prezesem, dał ciała z zapewnieniem zaplecza w Krakowie z odpowiednim wyprzedzeniem, teraz dał ciała z temacie rezerwy taborowej. Po co w ogóle on? Przecież każdy prezes swoim stołkiem firmuje sukcesy i porażki. Strata publicznych pieniędzy. Rębilas z doświadczeniem kolejowym wystarczy.

  • edd – 12.12.2017

    @studenciak Bzdury, aby tylko bronić PR. Sprawa bazy KMŁ trwa ładnych parę lat i nie została zrealizowana tylko i wyłącznie na skutek "nieoczekiwanych" ruchów PLK. Odnośnie naprawy serwisowej tego składu twoich bzdetów nawet nie warto komentować. Natomiast stratę publicznych pieniędzy widać najwyraźniej po odpływie pasażerów z linii które zostały przez KMŁ zaktywowane a PR je ponownie przejęły.

  • Andrzej – 12.12.2017

    @edd: Studenciak akurat podziela mój pogląd w kwestii naprawy składu, więc jeśli masz wiedzę, popartą dowodami, to się podziel, jeśli jej nie masz, to racz się powstrzymać z takimi ogólnikami o tym, czy warto, czy nie warto komentować.

  • edd – 12.12.2017

    @Andrzej Wyraziłeś tylko pogląd o tym, że nic nie wiesz i nie warto komentować. A studenciak komentował. Twój komentarz to tylko wyrażony poziom tendencyjnej opinii "Nie, żebym był za PR" i tak go należy traktować. Logika komika.

  • studenciak – 13.12.2017

    @ eed:Nie jestem niewolnikiem mocy ani PRów, ani KMł. I nie wązne kto jedzie, liczy się dostępność, która jest ciągle marna.Baza taboru (zajezdnia) to podstawa. W normalnych przetargach (np. autobusowych) przewoźnikowi bez zajezdni nie udziela się zamówienia.Wcale nie chodzi o obronę PRów. Chodzi o biznes. Ten biznes jest specyficzny. Skoro nawet w 100 % nie można obsługiwać SKA3 (PRy obsługują więcej niż 4 pary międzywojewódzkich (Katowice - Rzeszów), kursy Skawina - Kraków na SKA 2 również bardzo PRowe.A Koleje Małopolskie lubie tylko za Impulsy, bo reszta taboru to szrot, który uzyczono rowniez PRom. Poza pijarowymi sztuczkami niczym się od nie różnia od PRów. Bo dziadostwo rozkładowe trwa w najlepsze. Mnoża się tylko wymówki.A SKA2 to Skawiny nie wypali dopóki, dopóty nie wydłużą jej do Oświęcimia przez Zator. Im szybciej, tym lepiej.

  • studenciak – 13.12.2017

    @ eddJeśli mówisz o SKA2, to przypominam, że na linii do Sędziszowa na długo prze wjazdem KMł byla dobra frekwencja jak na 10 par,i do tego połowa połączeń obsługiwana nowoczesnym ... świętokrzyskim taborem. Normalne, że skoro połączeń było więcej i potaniały, to pasażerów przybyło .

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.