TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

7:44 i 7:50 z Warszawy do Krakowa. PKP IC twierdzą, że to zróżnicowanie oferty…
InfoRail.pl - Opublikowano: 13.06.2018 10:58:16
7:44 i 7:50 z Warszawy do Krakowa. PKP IC twierdzą, że to zróżnicowanie oferty…

Na trasie Warszawa – Kraków, jak na wielu innych, PKP Intercity są monopolistą. Dlatego mogą robić z rozkładem jazdy co chcą. A potem dochodzi do absurdów, że w ciągu 6 minut odjeżdżają dwa pociągi kategorii innej niż EIP. Dalej mamy dziurę.

Na trasie Warszawa – Kraków, jak na wielu innych, PKP Intercity są monopolistą. Dlatego mogą robić z rozkładem jazdy co chcą. A potem dochodzi do absurdów, że w ciągu 6 minut odjeżdżają dwa pociągi kategorii innej niż EIP. Dalej mamy dziurę.

O 7:44 z Warszawy Centralnej do Krakowa odjeżdża pociąg EIC, o 7:50 pociąg TLK. Oba w taryfie tańszej niż EIP. Kolejna tania TLK-a odjeżdża dopiero o 11:15. W międzyczasie dostajemy ofertę nie do odrzucenia czyli trzy połączenia EIP. PKP Intercity jednak nie widzą w tym nic dziwnego.

Wymienione pociągi reprezentują różne kategorie, a zatem oferta PKP Intercity jest zróżnicowana zarówno pod względem długości czasu podróży, jak też standardu taboru. Dzięki temu z połączeń oferowanych przez przewoźnika może skorzystać każdy pasażer zgodnie z indywidualnymi potrzebami i oczekiwaniami. W relacji Warszawa - Kraków nie ma więc zagrożenia dla konkurencyjności pociągów – informuje Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy pociągów połączenia TLK/IC Warszawa - Kraków, realizowane przed godziną 11.15 składami innymi niż kategorii EIP, kierowane są trasą alternatywną przez Radom i Kielce. Natomiast odjazd poc. TLK Malinowski z Warszawy o godz. 7:50 i jego trasa są uzgodnione z organizatorem przewozów, tj. Ministerstwem Infrastruktury – dodaje.

Tyle, że owa trasa alternatywna to dwie godziny dłuższa podróż i trzeba mieć albo bardzo dużo czasu, albo bardzo mało pieniędzy, żeby zdecydować się na przejazd takim pociągiem. Zastanawia nas czy tego EIC z 7:44 nie można było puścić powiedzmy po 9, a EIP po 7? Naszym zdaniem i oferta zrobiłaby się bardziej zróżnicowana i pasażer miałby wybór między EIC a EIP a nie między EIP a EIP. A po za tym naszym zdaniem uruchamianie pociągów na tej samej trasie co 6 minut to nie zróżnicowanie oferty tylko decyzja mało rozsądna.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Warszawa
Kraków
EIC
TLK
EIP
  • Er Soros – 13.06.2018

    Dlaczego na wakacje została wycięta większość TLK KRK-WAW po CMK ??? To dopiero zróżnicowanie oferty wakacje vs. cały rok.....

  • Cass Rodrigez – 13.06.2018

    7.44 jedzie od strzału do Krk, a 7.50 do Przemyśla,więc w czym problem ??

  • Konrad Galiński – 13.06.2018

    Ja tu nie widzę nieroztropności: 7:44 to EIC - zatrzyma się dopiero w KRK i jest w godzinnym takcie z innymi pociągami premium. 7:50 jedzie do Przemyśla i ma kilka przystanków po drodze do Krakowa 8:00 jedzie z Olsztyna i jest wytrasowany przez Radom. Więc jak się szerzej spojrzy to można powiedzieć, że ma to sens.

  • Kajetan Dobrowolski – 13.06.2018

  • Patryk Czajek Czajowski – 13.06.2018

    Ta strona schodzi na niziny....

  • Igor Wójciak – 13.06.2018

    To jest nic wobec superexpressu regionalnego Łupków - Targowiska.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.