TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

250 km/h na CMK. PKP PLK zamontowały nowoczesny rozjazd
- Opublikowano: 18.04.2018 10:26:04
250 km/h na CMK. PKP PLK zamontowały nowoczesny rozjazd (foto: PKP PLK)

Już ponad tydzień (od poniedziałku 9 kwietnia) pociągi na Centralnej Magistrali Kolejowej w kierunku Katowic i Krakowa wykorzystują najnowszy na sieci, nowoczesny rozjazd z systemem hydraulicznego przestawiania i kontroli.

Już ponad tydzień (od poniedziałku 9 kwietnia) pociągi na Centralnej Magistrali Kolejowej w kierunku Katowic i Krakowa wykorzystują najnowszy na sieci, nowoczesny rozjazd z systemem hydraulicznego przestawiania i kontroli.

Urządzenie jest przystosowane do jazdy 250 km/h przy zachowaniu wszystkich wspólnotowych i krajowych wymagań bezpieczeństwa.

Zabudowany na stacji Psary rozjazd, jest wykonany ściśle według nowych wymagań PKP Polskie Linie Kolejowe S.A Ich celem jest m.in. zwiększenie efektywności modernizacji linii poprzez stosowanie rozjazdów bardziej trwałych, niezawodnych i nie wymagających częstych przeglądów ani konserwacji.

Działania PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., związane z zastosowaniem nowoczesnego rozjazdu, są nie tylko wypełnieniem nowych wymagań zarządcy Infrastruktury, ale też stanowią element przygotowań palety nowych konstrukcji, które miałyby w przyszłości zastosowanie na liniach dużych prędkości – mówi Antoni Jasiński, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Znowelizowane standardy, przyjęte przez Zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., przed dwoma laty (9 lutego 2016 r.), wchodzą w życie w czerwcu br. Dwa lata od ich przyjęcia, to czas, aby producenci operujący w Polsce zdołali zmodyfikować swoją ofertę i przeprowadzić testowanie nowych produktów. Pośród licznych zmian, wynikających z nowych standardów, rozjazd w Psarach jest najbardziej śmiałym wdrożeniem. Wpływa na to jego kompleksowość i wielobranżowość, a także wymogi integracji nowego systemu z urządzeniami stacyjnymi różnych firm.

Skomplikowana zabudowa rozjazdu została wykonana przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe z Gdańska, spółkę zależną PLK, w sposób sprawny i niezakłócający ruchu pociągów. Dzięki spełnieniu nowych wymagań, wprowadzonych przez zarządcę infrastruktury, dostarczono rozjazd w blokach. Odizolowany został też fragment sieci trakcyjnej i urządzenie zabudowano specjalnym dźwigiem – bez dodatkowego, czasochłonnego montażu rozjazdu w torach i dłuższego wyłączania linii.

W celu rozpowszechniania nowatorskich rozwiązań technicznych, należy przeprowadzić pełny proces certyfikacji produktu zgodnie z obowiązującym prawem zarówno krajowym jak i unijnym. Dla potrzeb ostatecznego potwierdzania walorów nowej konstrukcji badania rozjazdu i systemu sterowania przeprowadza Instytut Kolejnictwa w Warszawie.

Rozjazd wyprodukowała polska firma Track Tec KolTram Sp. z o.o. w Zawadzkiem. Ta sama firma zintegrowała go z systemem ALSTOM SmartDrive (mądry napęd) i dostarczyła blokowo na budowę, gdzie firma Bombardier zaadaptowała swoje urządzenia.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
CMK
rozjazd
  • Sebastian Romańczuk – 18.04.2018

    I co bedzie jedna linia w Polsce z prędkością powyżej 160km/h ?

  • Wojciech Liberda – 19.04.2018

    Jak już coś to nie PKP PLK zamontowała tylko zleciła...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.