TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

2018 rekordowym rokiem na kolei
- Opublikowano: 31.01.2019 11:11:04
2018 rekordowym rokiem na kolei

W 2018 r. liczba przewiezionych pasażerów przekroczyła 310 milionów. Oznacza to wzrost o 6,7 mln pasażerów w porównaniu z 2017 r.

W 2018 r. liczba przewiezionych pasażerów przekroczyła 310 milionów. Oznacza to wzrost o 6,7 mln pasażerów w porównaniu z 2017 r.

W 2018 r. codziennie do pociągów wsiadało średnio 850 tys. osób - o ponad 18,4 tys. więcej niż rok wcześniej. Praca eksploatacyjna przewoźników pasażerskich osiągnęła poziom 165 mln pociągokilometrów, co oznacza wzrost o 2% w stosunku do 2017 r. Pociągi codziennie pokonywały drogę prawie 500 tys. km. Wykonano pracę przewozową na poziomie 21 mld pasażerokilometrów.

Wzrost liczby pasażerów jest m.in. wynikiem powrotu podróżnych na linie uruchomione po modernizacji oraz lepszej oferty, trafiającej w ich potrzeby – podsumowuje Ignacy Góra, Prezes UTK. Dzięki modernizacjom skraca się czas przejazdu. Przewoźnicy inwestują w zakup i modernizację taboru – to również jest ważny czynnik wpływający na wybór kolei jako środka transportu – dodaje.

Szczegóły

Z danych przekazywanych przez przewoźników pasażerskich wynika, że w 2018 r. przewieziono łącznie 310,3 mln pasażerów. Oznacza to, że ich liczba zwiększyła się o 6,7 mln w stosunku do 2017 r.

W 2018 r. najwięcej pasażerów skorzystało z usług Przewozów Regionalnych – 81,2 mln osób. Drugie pod względem liczby pasażerów były Koleje Mazowieckie z wynikiem 59,7 mln podróżnych, a kolejnym największym przewoźnikiem było PKP Intercity, które przewiozło 46,1 mln pasażerów. Niewiele mniej odnotowały PKP SKM – 42,2 mln pasażerów.

Jeśli chodzi o wzrost liczby przewiezionych pasażerów, to najlepszy wynik odnotowało PKP Intercity. Przewoźnik przewiózł o 3,2 mln pasażerów więcej niż w 2017 r. (o 7,7%). Szczególnie istotny przyrost miał miejsce w miesiącach lipiec-listopad 2018 r. W tym okresie wzrost liczony miesiąc do miesiąca w porównaniu z 2017 r. wynosił od ok. 10 do 12%. Przewozy Regionalne odnotowały wzrost liczby pasażerów o ponad 1,3 mln do poziomu 81,2 mln. Ostatni raz przewoźnik przewiózł ponad 80 mln pasażerów w 2013 r. Wśród przewoźników regionalnych i aglomeracyjnych największe wzrosty zanotowały Koleje Wielkopolskie (o ponad 2,6 mln), Koleje Dolnośląskie (o 2,3 mln), Łódzka Kolej Aglomeracyjna (o prawie 0,9 mln), Warszawska Kolej Dojazdowa (o prawie 0,9 mln) oraz Koleje Małopolskie (o blisko 0,7 mln). Remonty trwające w województwie mazowieckim w dużym stopniu przełożyły się na niższe wyniki dwóch głównych przewoźników: Kolei Mazowieckich oraz Szybkiej Kolei Miejskiej. Łącznie ci dwaj przewoźnicy przewieźli o blisko 6,5 mln (7,6%) mniej pasażerów niż w 2017 r. Na ten wynik miały wpływ zamknięcia torowe w pierwszym półroczu 2018 r.

Największy wzrost udziału w rynku odnotowały spółki: Koleje Wielkopolskie (+0,87 pkt. procentowego), PKP Intercity (+0,76 pkt. procentowego) oraz Koleje Dolnośląskie (+0,69 pkt. procentowego). W stosunku do 2017 r. udział w rynku wzrósł również w spółkach Koleje Śląskie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, Warszawska Kolej Dojazdowa oraz Koleje Małopolskie.

W 2018 r. wykonano pracę przewozową o blisko 3,6% większą, niż w roku poprzednim – osiągnęła ona poziom ponad 21 mld pasażerokilometrów.

Ponad połowę (52,7 %) pracy przewozowej wykonało PKP Intercity. Trzech przewoźników (PKP Intercity, Przewozy Regionalne i Koleje Mazowieckie) realizuje łącznie ponad 80% pracy przewozowej wykonanej na całym rynku.

Przewoźnicy pasażerscy wykonali pracę eksploatacyjną na poziomie 165,5 mln pociągokilometrów. W porównaniu z 2017 r. wartość ta wzrosła o 2% co oznacza, że pociągi przewoźników pasażerskich przejechały o ok. 3,3 mln km więcej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
UTK
  • Igor Wójciak – 31.01.2019

    Rekord ilości KKZ na Podkarpaciu.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.