TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

20 milionów km Flirtów PKP Intercity. W 3 lata
- Opublikowano: 21.01.2019 10:00:56 1 komentarz
20 milionów km Flirtów PKP Intercity. W 3 lata (foto: Stadler)

W grudniu 2018 roku zakończył się okres 3-letniej gwarancji 20 pociągów typu FLIRT należących do PKP Intercity. Przez ten czas pojazdy przejechały łącznie 20 milionów kilometrów.

W grudniu 2018 roku zakończył się okres 3-letniej gwarancji 20 pociągów typu FLIRT należących do PKP Intercity. Przez ten czas pojazdy przejechały łącznie 20 milionów kilometrów – to tak jakby okrążyły Ziemię prawie 500 razy. Na pokładzie składów podróżowało ponad 11, 2 milionów pasażerów.

Flota 20 pociągów FLIRT zakupionych przez PKP Intercity w 2013 roku w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 pokonała już ponad 20 milionów kilometrów, co daje średnio milion kilometrów na pojazd. W przetargu na zakup jednostek przewoźnik zawarł również usługę utrzymania floty, która jest realizowana przez firmę Stadler. Takie rozwiązanie gwarantuje operatorowi profesjonalny serwis za z góry ustaloną cenę, zaś producent dba o to, aby wyprodukowane przez niego pojazdy jak najlepiej służyły przewoźnikowi i pasażerom, będąc jednocześnie jego wizytówką na torach.

Pojazdy FLIRT PKP Intercity wyjechały na szlaki w grudniu 2015 roku i szybko zdobyły sympatię pasażerów. Obsługują trasy dalekobieżne takie jak Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) czy Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań). Od czasu rozpoczęcia eksploatacji do końca ubiegłego roku pociągi przewiozły łącznie 11,2 milionów podróżnych, z czego ponad 2 mln stanowili studenci, blisko milion dzieci i ponad 900 tys. seniorzy. Największą popularnością cieszyły się połączenia pomiędzy Olsztynem i Warszawą, Krakowem i Łodzią oraz z Bydgoszczy do stolicy. 51% pasażerów kupiło swój bilet w kasie, 42% dokonało transakcji przez internet lub aplikację mobilną.

Pociągi FLIRT zapewniają wygodną podróż w dobrej cenie. Pasażerowie doceniają komfort nowoczesnych składów – czas podróży wykorzystują na pracę na komputerze, korzystanie z internetu czy relaks z książką w komfortowym fotelu – podsumowuje Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Firma Stadler, która prowadzi usługę utrzymania floty PKP Intercity, wykonała w tym okresie 1444 przeglądy planowej obsługi technicznej.

Cieszymy się, że nasze pojazdy tak dobrze sprawdzają się na trasach dalekobieżnych. Nasz doświadczony zespół serwisowy dba o to, by pociągi były zawsze dobrze przygotowane do wyjazdu w trasy. Dzięki dobrej współpracy z przewoźnikiem realizujemy nasz cel z korzyścią dla pasażerów – mówi Paweł Gręda – szef serwisu Stadlera w Polsce.

Wyprodukowane w siedleckim zakładzie pojazdy FLIRT to pociągi bardzo dobrze wyciszone i wygodne. Posiadają bezstopniowe przejścia, ergonomicznie zaprojektowane przedziały wielofunkcyjne przystosowane do przewożenia rowerów i wózków, klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej, monitoring wideo, gniazdka do ładowania urządzeń mobilnych, dostęp do Wi-Fi, przedziały barowe, nowoczesne toalety oraz udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się zapewniając wysoki komfort podróży. Pojazdy spełniają także najwyższe normy bezpieczeństwa.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Stadler
PKP Intercity
Flirt
  • Mariusz Tuszyński – 21.01.2019

    A jak Pesa Dart 😁

  • Eryk Przewoźny – 21.01.2019

    Zależy co uwzględniamy jako problem eksploatacyjny, bo jeżeli ważne jest, żeby jechał to prawda, ale sprawny w 100% to żaden nie jest. A to większość toalet niesprawna, a to jakieś wyposażenie wagonów nie działa, ale jedzie. A serwis czynny od poniedziałku do piątku od 7 do 15...

  • Krzysiek Łatka – 21.01.2019

    Szkoda, ze na Podkarpacie zaden nienjezdzi xd

  • kolejFAN – 21.01.2019

    całe szczęście że tu żaden nie zagląda.Niewygodny,wężykujący,ciasny pojazd z twardymi siedzeniami i wiecznie zepsutymi WC

  • Tomasz Daria Misiek – 21.01.2019

  • Tomasz Daria Misiek – 21.01.2019

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.