TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jesteś tutaj: Inforail / Przewoźnicy / 14WE za Elfa2 
14WE za Elfa2
InfoRail.pl - Opublikowano: 28.07.2017 13:24:16 17 komentarzy
Pojazd zastępczy za Elfa2

Firma PESA dostarczy Kolejom Śląskim zastępczy pojazd, który będzie charakteryzował się zbliżonymi parametrami do zamówionych u producenta jednostek. Będzie to wynajęty od Industrial Division 14WE.

Firma PESA dostarczy Kolejom Śląskim zastępczy pojazd, który będzie charakteryzował się zbliżonymi parametrami do zamówionych u producenta jednostek. Będzie to wynajęty od Industrial Division 14WE, a wcześniej zakupionych przez tę firmę do SKM  Warszawa. Co ciekawe producentem jednostek jest konkurent PESY czyli Newag. Prawa rynku... 

To tymczasowe rozwiązanie, na które zdecydowali się producent oraz zamawiający, jest zgodne z zapisami umowy. Przesunięcie terminu dostawy pierwszego pojazdu wynika m.in. z tego, że trwa jeszcze proces certyfikacji pojazdów.

Jak poinformował producent, wszystkie badania zostały zakończone pozytywnym wynikiem, w najbliższych dniach pojazdy powinny otrzymać certyfikaty WE pozwalające na dokończenie procedury uzyskania zezwolenia, która odbywa się według najnowszych, obowiązujących od 1 czerwca 2017 przepisów w zakresie uzyskiwania zezwoleń zgodnych z TSI.

Dwa trójczłonowe Elfy2, które pozytywnie zaliczyły wszystkie testy podczas badań, są przygotowywane do odbiorów w siedzibie producenta, trwają szkolenia obsługi KŚ, a pojazdy niezwłocznie po uzyskaniu zezwolenia i odbiorach będą mogły wozić pasażerów.

W październiku 2016 r. Koleje Śląskie i Województwo Śląskie podpisały umowę z firmą PESA na dostarczenie nowoczesnych pojazdów kolejowych. Łącznie na Śląsk do końca lipca przyszłego roku ma trafić 19 takich jednostek. Od momentu podpisania umowy minęło 8 miesięcy, a w tym czasie dwa z wyprodukowanych pojazdów pomyślnie przeszły testy i są gotowe do odbiorów, a kolejnych 9 jest już w różnych fazach produkcji.

Liczymy, że opóźnienie będzie jak najmniejsze i tym samym nasi pasażerowie możliwie jak najszybciej będą mogli korzystać z nowych pojazdów - informują Koleje Śląskie



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Śląskie
Elf 2
14WE
  • ernesti – 28.07.2017

    Z firmą PESA zawsze jest jakaś kołomyjka !!

  • Robert – 28.07.2017

    Wiadomo jaki to będzie pojazd? Jakiś konkret?

  • Zocha – 28.07.2017

    14 WE

  • Bmt – 28.07.2017

    a nie mówiłem że się nie wyrobią w terminie.

  • zgorzel – 28.07.2017

    @Bmt nie znasz się. Chyba widzisz za oknem, że co drugi dzień pada deszcz. A jak jest mokro to musi być ślisko. Stąd wynika poślizg Pesy na tym kontrakcie.

  • MichalK – 28.07.2017

    Skoro 14WE ma być pojazdem zbliżonym parametrami do Elfa 2, to znaczy że Elfy będą miały np. rozruch oporowy. ;-D

  • słodzik – 28.07.2017

    Najpierw w zamieszali na Podkarpaciu, teraz na Śląsku. Czy ta manufaktura kiedyś zrobi coś dobrze i na czas? Zgłaszają się do przetargów, a nie potrafią wyprodukować na czas i do tego solidnie. Oby chociaż to co dostanie certyfikat spisywało się o niebo lepiej niż ich sławne spalinowe Gamy dla PKP IC. Ileż można być tylko z nazwy producentem pojazdów szynowych?

  • Wlkp – 28.07.2017

    Brawo pesa i koleje śląskie. Trzeba się dogadywać i współpracować a nie się usztywniac i nalicza ewentualne kary ... jeszcze raz brawo

  • MichalK – 28.07.2017

    Wlkp, bez przesady - i co każdy ma głaskać niepoważną firmę? Ciągłe opóźnienia, a jak już pojazdy dostarczone to wieczne awarie. Czy Solaris lub Newag kiedykolwiek spóźnili się z dostawami? I czy ich produkty sprawiały chociaż połowę problemów w porównaniu z Pesą? Jest umowa w której jest wszystko podane, i trzeba się z tego wywiązać, jak nie potrafią to nie powinni startować.

  • bun – 28.07.2017

    @MichalK Może przypomnisz nam do kiedy miał Newag dostarczyć impulsy dla Bari? Grudzień 2016? Czy to możliwe że jeszcze nie mają homologacji? Jakim prawem? Zerwać kontrakt???

  • www – 29.07.2017

    Czas dostaw pociągów powinien być odpowiedni to procesu ich projektowania, zamawiania części, budowy, testowania, a na końcu homologacji. Jeżeli przewoźnicy będą kupowali to co już jest homologowane to problemu nie będzie. Zza biurka terminy się u nas ustala. A później idzie niesłuszna krytyka, bo zamawiający nie uwzględnił konieczności przetestowania wszystkiego w praktyce. Skład to nie jest seryjny produkt. Widocznie nadal wielu tego nie wie.

  • odi – 29.07.2017

    @bun Ręce opadają. Co ty chcesz udowodnić? Opóźnienie homologacji dla Bari jest najgłupszym możliwym przykładem jaki mogłeś wymyśleć. Sposób traktowania klienta przez tego producenta, w porównaniu z konkurencją jest po prostu tragiczny i musisz fakty przyjąć do świadomości.

  • odi – 29.07.2017

    Oczywiście pisząc o producencie miałem na myśli Pesę.

  • Bravik – 29.07.2017

    Jakoś to mnie nie dziwi że Pesa znowu ma pod górkę.

  • soad – 29.07.2017

    Jednostki są gotowe i "objechane". Teraz czekamy, aż "nowi" z UTK wrócą z urlopów, przeszkolą się z TSI i przestaną żałować, że 21WEa to nie są EN57. Może potrwać!!!!!!!

  • bun – 29.07.2017

    @odi Nie wiem co ty chcesz udowodnić? MichalK napisał że Newag nigdy nie miał obsuwy więc podałem pierwszy z brzegu przykład, adekwatny zresztą gdzie w jednym i drugim przypadku mamy do czynienia z nowym pociągiem i procesem dopuszczenia do eksploatacji.

  • Foka – 29.07.2017

    Jak nie miał? A Małopolska. Nieterminowe dostawy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.