TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

14WE po remoncie już jeździ
InfoRail.pl - Opublikowano: 28.02.2017 14:32:07 4 komentarze
14WE po remoncie już jeździ (foto: Koleje Śląskie)

Na śląskie tory wyjechał dziś zmodernizowany skład 14WE Kolei Śląskich. W ruchu linowym zadebiutował na trasie Katowice ? Lubliniec.

Na śląskie tory wyjechał dziś zmodernizowany skład 14WE Kolei Śląskich. W ruchu linowym zadebiutował na trasie Katowice ? Lubliniec.

Nowością jest toaleta. Ciekawostką tapicerka siedzeń, na której cały czas znajdziemy logo poprzedniego właściciela - SKM Warszawa. Pojazd został też pomalowany w nowe, biało-niebieskie barwy Kolei Śląskich. Prace modernizacyjne wykonały ZNTK Mińsk Mazowiecki.

Powód podjęcia decyzji o zabudowie jest prosty. Brak toalet wykluczał wykorzystywanie tychże pojazdów przy kursach w dalsze trasy. Dzięki zabudowaniu toalet chcemy zwiększyć możliwości wykorzystania pociągów typu 14WE i podnieść komfort pasażerów. SIWZ w tej kwestii jest już w pełni przygotowany, chcielibyśmy ogłosić przetarg w najbliższych miesiącach ? mówił nam Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

Przypomnijmy, że jednostki 14WE zostały zbudowane w oparciu o EN57 przez Newag dla SKM Warszawa. Stołeczny przewoźnik swego czasu zdecydował się na pozbycie się dwóch pociągów. Trafiły one właśnie do Kolei Śląskich. Filozofia stołecznej SKM nie przewiduje zabudowy toalet w pociągach eksploatowanych przez tego przewoźnika z uwagi na charakter, typowo aglomeracyjny, przewozów. Na Śląsku sytuacja wygląda nieco inaczej, stąd też zapewne decyzja o przystosowaniu 14WE do tamtejszych potrzeb. Łącznie Newag wyprdukował 9 takich pociągów. Jeden z nich to Pociąg papieski, nieco zapomniany, będący na stanie Małopolskiego Oddziału Przewozów Regionalnych. Dwa, jak wspomnieliśmy, eksploatują Koleje Śląskie, pozostałe nadal są w Warszawie, choć swego czasu mówiło się o sprzedaniu ich przez SKM.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Śląskie
ZNTK Mińsk Mazowiecki
14WE
  • s – 28.02.2017

    No i dobrze. Szkoda, że choć rozruchu impulsowego nie wstawili.

  • kubex.. – 28.02.2017

    "Ciekawostką jest tapicerka siedzeń na której wciąż znajdziemy logo" - logo czego? Gdybym wcześniej nie wiedział że chodzi o SKM to nie miałbym pojęcia. Warto by też wspomnieć o tym że przeznaczone są na S8 (Katowice-Lubliniec) i S31 (Katowice-Oświęcim), które w nowym rozkładzie są obsługiwane jako relacje łączone.

  • www – 28.02.2017

    Sprawdziłem i wychodzi, że tapicerka nie była wymieniana. Ale droga redakcja jak zwykle nie mogła tego sprawdzić w wujku googlu:-(

  • kolejFAN – 01.03.2017

    Wy te zdjęcia robicie suszarką do włosów czy mikrofalówką?!??

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.