Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

14 skład WKD w ruchu. Od 1 października

inforail
06.09.2019 06:51
0 Komentarzy

Warszawska KolejDojazdowa poinformowała, że od dnia 1 października 2019 roku (wtorek) będzieobowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów WKD, w ramach którego uruchomionezostaną dodatkowe kursy w porze największych szczytów przewozowych.

Odbędzie się to poprzez zwiększenie liczby wydawanych doruchu obiegów taboru w dni powszednie, których docelowo na szlakach linii WKDpojawi się 14 – o jeden więcej w porównaniu z dotychczasową organizacją ruchu.Wzrost planu eksploatacyjnego jest możliwy dzięki zrealizowaniu w ciągu kilkuostatnich lat szeregu przedsięwzięć inwestycyjnych w zakresie modernizacjiinfrastruktury kolejowej, wymiany taboru oraz trwałemu zwiększeniu zatrudnieniaw zespole maszynistów.

W stosunku do obecnie obowiązującej organizacji ruchu odpoczątku października br. zwiększy się liczba połączeń w relacjach do Milanówkai Grodziska Mazowieckiego. Dodatkowy, 14. obieg taboru umożliwi uruchomienie 8nowych kursów w dni powszednie, których liczba wzrośnie do 192. Blisko 30istniejących kursów zmieni swoje dotychczasowe relacje i godziny odjazdów.

Rozkład jazdy w soboty, niedziele i święta pozostaje bezzmian (zmianie ulegną wyłącznie numery poszczególnych kursów w związku zkoniecznością dostosowania do systemu oznaczeń w powiązaniu z dniempowszednim).

Najważniejsze informacje na temat nowego rozkładu jazdypociągów WKD obowiązującego od dnia 1 października 2019 roku – dotyczą dniapowszedniego:

·        Uruchomienie 8 dodatkowych pociągów.

·        Zmiana relacji i godzin odjazdów ze stacjipoczątkowych 27 pociągów (wykaz poniżej).

·        Uzupełnienie w popołudniowym szczyciekomunikacyjnym oferty w zakresie podstawowej częstotliwości kursowania co 10min. na relacji pomiędzy stacją Warszawa Śródmieście WKD i stacją Podkowa LeśnaGłówna – wydłużenie okresu czasu z równoodstępowym taktem odjazdów co 10 min.od godz. 14:50 do 19:50 w porze popołudniowego szczytu komunikacyjnego.

·        Uzupełnienie oferty przewozowej w relacji z Warszawydo Grodziska Mazowieckiego w godz. 20-21, poprzez uruchomienie nowego pociąguwyruszającego ze stacji Warszawa Śródmieście WKD o godz. 20:40.

·        Uzupełnienie w popołudniowym szczyciekomunikacyjnym oferty w zakresie zwiększenia częstotliwości kursowania docelowoco 30-40 min. na relacji pomiędzy Warszawą i Milanówkiem (uwaga: zmianywarunkują częściowe odstąpienie od równoodstępowego, cyklicznego układuodjazdów do Milanówka w systemie „50 minut po każdej godzinie”) – poprzezwydłużenie istniejących dotychczas kursów kończących lub rozpoczynających biegna stacji Podkowa Leśna Główna.

·        Przesunięcie jednego kursu w godzinach porannychw relacji z Warszawy do Milanówka (przesunięcie z godz. 5:50 na 6:05 z wymianąrelacji do Podkowy Leśnej Głównej). Modyfikacja pozostaje bez wpływu na odjazdyw kierunku przeciwnym.

·        Uzupełnienie w porannym szczycie przewozowym, wgodz. 7-8, oferty przewozowej w relacji z Milanówka do Warszawy: dodatkowypociąg wyruszający z przystanku osobowego Milanówek Grudów o godz. 7:38 (wydłużeniekursu realizowanego o tej porze na dotychczasowej relacji od stacji PodkowaLeśna Główna, a także wydłużenie kursu w kierunku przeciwnym od stacji PodkowaLeśna Główna do przystanku osobowego Milanówek Grudów).

Nowy rozkład jazdy pociągów WKD: Uruchomienie 8 dodatkowychpociągów kursujących w dni powszednie:

·        Warszawa Śródmieście WKD (odj. 9:30) – GrodziskMazowiecki Radońska (przyj. 10:30).

·        Grodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 13:46) –Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 14:46).

·        Grodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 14:16) –Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 15:16).

·        Podkowa Leśna Główna (odj. 17:25) – WarszawaŚródmieście WKD (przyj. 18:06).

·        Warszawa Śródmieście WKD (odj. 18:10) – PodkowaLeśna Główna (przyj. 18:51).

·        Warszawa Śródmieście WKD (odj. 19:00) – PodkowaLeśna Główna (przyj. 19:41).

·        Podkowa Leśna Główna (odj. 19:45) – WarszawaŚródmieście WKD (przyj. 20:26).

·        Warszawa Śródmieście WKD (odj. 20:40) – GrodziskMazowiecki Radońska (przyj. 21:35).

Nowy rozkład jazdy pociągów WKD: Zmiana relacji i godzinodjazdów 27 pociągów ze stacji początkowych:

·        Warszawa Śródmieście WKD (odj. 5:50) – PodkowaLeśna Główna (przyj. 6:31) – skrócenie relacji dotychczasowego pociągu WarszawaŚródmieście WKD (odj. 5:50) – Milanówek Grudów (przyj. 6:38).

·        Warszawa Śródmieście WKD (odj. 6:05) – MilanówekGrudów (przyj. 6:53) – wydłużenie relacji dotychczasowego pociągu WarszawaŚródmieście WKD (odj. 6:05) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 6:46).

·        Warszawa Śródmieście WKD (odj. 7:10) – MilanówekGrudów (przyj. 7:58) – wydłużenie relacji dotychczasowego pociągu WarszawaŚródmieście WKD (odj. 7:10) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 7:51).

·        Milanówek Grudów (odj. 7:38) – WarszawaŚródmieście WKD (odj. 8:26) – wydłużenie relacji dotychczasowego pociąguPodkowa Leśna Główna (odj. 7:45) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 8:26).

·        Warszawa Śródmieście WKD (odj. 8:30) – PodkowaLeśna Główna (przyj. 9:11) – skrócenie relacji dotychczasowego pociągu WarszawaŚródmieście WKD (odj. 8:30) – Grodzisk Mazowiecki Radońska (przyj. 9:30).

·        Warszawa Śródmieście WKD (odj. 9:40) – PodkowaLeśna Główna (przyj. 10:21): przesunięcie dotychczasowego odjazdu o +5 min.

·        Podkowa Leśna Główna (odj. 13:55) – WarszawaŚródmieście WKD (przyj. 14:36): przesunięcie dotychczasowego odjazdu o -5 min.

·        Podkowa Leśna Główna (odj. 14:25) – WarszawaŚródmieście WKD (przyj. 15:06): przesunięcie dotychczasowego odjazdu o -5 min.

·        Podkowa Leśna Główna (odj. 16:05) – WarszawaŚródmieście WKD (przyj. 16:46) – skrócenie relacji dotychczasowego pociąguGrodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 15:46) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj.16:46).

·        Warszawa Śródmieście WKD (odj. 16:30) –Milanówek Grudów (przyj. 17:18) – wydłużenie relacji dotychczasowego pociąguWarszawa Śródmieście WKD (odj. 16:30) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 17:11).

·        Milanówek Grudów (odj. 16:48) – WarszawaŚródmieście WKD (przyj. 17:36) – wydłużenie relacji dotychczasowego pociąguPodkowa Leśna Główna (odj. 16:55) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 17:36).

·        Warszawa Śródmieście WKD (odj. 16:50) – PodkowaLeśna Główna (przyj. 17:31) – skrócenie relacji dotychczasowego pociąguWarszawa Śródmieście WKD (odj. 16:50) – Milanówek Grudów (przyj. 17:38).

·        Warszawa Śródmieście WKD (odj. 17:10) –Milanówek Grudów (przyj. 17:58) – wydłużenie relacji dotychczasowego pociąguWarszawa Śródmieście WKD (odj. 17:10) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 17:51).

·        Podkowa Leśna Główna (odj. 17:15) – WarszawaŚródmieście WKD (przyj. 17:56) – skrócenie relacji dotychczasowego pociąguMilanówek Grudów (odj. 17:08) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 17:56).

·        Milanówek Grudów (odj. 17:28) – WarszawaŚródmieście WKD (przyj. 18:16) – wydłużenie relacji i przesunięcie o +5 min.dotychczasowego pociągu Podkowa Leśna Główna (odj. 17:30) – WarszawaŚródmieście WKD (przyj. 18:11).

·        Warszawa Śródmieście WKD (odj. 17:50) – PodkowaLeśna Główna (przyj. 18:31) – skrócenie relacji dotychczasowego pociąguWarszawa Śródmieście WKD (odj. 17:50) – Milanówek Grudów (przyj. 18:38).

·        Warszawa Śródmieście WKD (odj. 18:00) –Milanówek Grudów (przyj. 18:48) – wydłużenie relacji i przesunięcie o -5 min.dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 18:05) – Podkowa LeśnaGłówna (przyj. 18:46).

·        Warszawa Śródmieście WKD (odj. 18:30) –Milanówek Grudów (przyj. 19:18) – wydłużenie relacji dotychczasowego pociąguWarszawa Śródmieście WKD (odj. 18:30) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 19:11).

·        Warszawa Śródmieście WKD (odj. 18:50) – PodkowaLeśna Główna (przyj. 19:31) – skrócenie relacji dotychczasowego pociąguWarszawa Śródmieście WKD (odj. 18:50) – Milanówek Grudów (przyj. 19:38).

·        Milanówek Grudów (odj. 18:58) – WarszawaŚródmieście WKD (przyj. 19:46) – wydłużenie relacji dotychczasowego pociąguPodkowa Leśna Główna (odj. 19:05) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 19:46).

·        Warszawa Śródmieście WKD (odj. 19:10) –Milanówek Grudów (przyj. 19:58) – wydłużenie relacji i przesunięcie o +5 min.dotychczasowego pociągu Warszawa Śródmieście WKD (odj. 19:05) – Podkowa LeśnaGłówna (przyj. 19:46).

·        Podkowa Leśna Główna (odj. 19:20) – WarszawaŚródmieście WKD (przyj. 20:01) – skrócenie relacji i przesunięcie o +5 min.dotychczasowego pociągu Milanówek Grudów (odj. 19:08) – Warszawa ŚródmieścieWKD (przyj. 19:56).

·        Milanówek Grudów (odj. 19:28) – WarszawaŚródmieście WKD (przyj. 20:16) – wydłużenie relacji dotychczasowego pociąguPodkowa Leśna Główna (odj. 19:35) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 20:16).

·        Grodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 19:41) –Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 20:36): przesunięcie dotychczasowego odjazdu o+5 min.

·        Warszawa Śródmieście WKD (odj. 20:30) – PodkowaLeśna Główna (przyj. 21:11): przesunięcie dotychczasowego odjazdu o -5 min.

·        Podkowa Leśna Główna (odj. 21:35) – WarszawaŚródmieście WKD (przyj. 22:16): przesunięcie dotychczasowego odjazdu o +5 min.

·        Grodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 21:36) –Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 22:31): przesunięcie dotychczasowego odjazdu o+5 min.

Szczegółoweuwarunkowania dla nowego rozkładu jazdy pociągów WKD

Dodatkowy skład umożliwi postulowane przez pasażerów WKD,jak również przez Urząd Transportu Kolejowego uzupełnienie oferty przewozowej wpopołudniowym szczycie komunikacyjnym poprzez wydłużenie okresu wyprawianiapociągów ze stacji Warszawa Śródmieście WKD w jednolitym, 10-minutowym takcieod godz. 14:50 aż do godz. 19:50. Istniejące obecnie nieliczne odjazdy wmieszanym cyklu 10- lub 15-minutowym, dzięki dodatkowemu obiegowi zostanązastąpione częstszym, wyłącznie 10-minutowym taktem – nowe pociągi wyrusząm.in. o godz. 18:00 i 19:00. W połączeniu z postulowanym uzupełnieniem ofertyprzewozowej w relacji z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego w godz. 20-21poprzez uruchomienie nowego kursu ze stacji Warszawa Śródmieście WKD o godz.20:40, dodatkowy obieg taboru zapewni kompleksową poprawę siatki połączeń wgodz. 18-21 w relacji z Warszawy do Podkowy Leśnej i Grodziska Mazowieckiego.

W odniesieniu do aktualnie obowiązującego rozkładu jazdyzaplanowano również uzupełnienie oferty przewozowej w dni powszednie w porannymi popołudniowym szczycie komunikacyjnym w zakresie zwiększenia częstotliwościkursowania co 30-40 min. na relacji pomiędzy stacją Warszawa Śródmieście WKD iprzystankiem osobowym Milanówek Grudów. Posunięcie to będzie się wiązać zczęściowym odstąpieniem od równoodstępowego, cyklicznego układu odjazdów doMilanówka w układzie „50 minut po każdej godzinie” – poprzez wydłużenieistniejących dotychczas kursów kończących lub rozpoczynających bieg na stacjiPodkowa Leśna Główna. Pasażerowie podróżujący na relacji do/z Milanówka zyskajądodatkowe połączenia o wyższej częstotliwości.

Zmiana obowiązującego aktualnie rocznego rozkładu jazdypociągów WKD w przedstawionym układzie jest możliwa dzięki zrealizowanym wostatnich latach przedsięwzięciom inwestycyjnym w zakresie modernizacjiinfrastruktury kolejowej, wymiany taboru oraz zwiększeniu zatrudnienia wzespole maszynistów. Wpisuje się ponadto w strategię organizatora przewozów –Samorząd Województwa Mazowieckiego, w zakresie systematycznego rozwoju usług wkolejowym publicznym transporcie zbiorowym.

Spośród zrealizowanych w ostatnich latach inwestycjiobejmujących modernizację i rozbudowę elementów zarządzanej infrastrukturykolejowej, zarówno w zakresie odtworzenia lub podwyższenia jej parametrówużytkowych, jak i poprawy ogólnego poziomu bezpieczeństwa, przeprowadzonedziałania dotyczyły infrastruktury drogowej (torowej), sieciowej ielektroenergetycznej. W latach 2015-2017 kompleksowej naprawie poddano ponad 50km torów linii kolejowych WKD (licząc tor pojedynczy) spośród użytkowanych dlaruchu pasażerskiego 65 km, w tym tory na szlaku Warszawa Śródmieście WKD –Komorów (2015-2016), tory na szlaku Komorów – Podkowa Leśna Główna (2016-2017)oraz na szlaku Podkowa Leśna Główna – Milanówek Grudów (2016). Gruntownejmodernizacji bądź wymianie na nowe poddano obiekty inżynieryjne, w tym m.in.:most na rzece Utrata w Pruszkowie (2012) czy most na rzece Zimna Woda nagranicy gmin Michałowice i Brwinów (2017). W latach 2012-2016 pod kątemplanowanego wzrostu zadań przewozowych oraz zwiększonego zapotrzebowania namoc, przebudowano system zasilania elektroenergetycznego wraz z dostosowaniemdo wyższego napięcia zasilania w sieci trakcyjnej. W ramach działań związanychz poprawą bezpieczeństwa oraz zapewnieniem odpowiedniej płynności ruchupociągów na linii WKD w latach 2014-2017 przeprowadzono modernizację 16przejazdów kolejowych.

Dla sprawnej realizacji zadań przewozowych spółka WKD od2016 roku użytkuje wyłącznie tabor nowej generacji, w pełni odpowiadającywspółczesnym standardom podróżowania, w tym w szczególności przystosowany dopotrzeb osób o ograniczonej mobilności. Spośród 21 szt. elektrycznych zespołówtrakcyjnych znajdujących się obecnie w posiadaniu spółki, 20 szt. dostarczono wlatach 2012-2016.

Założony wzrost oferty przewozowej i planu eksploatacyjnegow ramach nowego rozkładu jazdy pociągów jest możliwy dzięki uprzedniemupozyskaniu nowych maszynistów i trwałemu zwiększeniu zatrudnienia w zakresie.Część maszynistów przeszkolono w ramach wewnętrznego kursu zorganizowanego wewłasnym zakresie przez spółkę WKD. W latach 2016-2018 w dwóch edycjach kursuszkoleniowego uprawnienia do prowadzenia pojazdów kolejowych WKD uzyskało 16osób. Obecnie, w ramach trzeciej edycji prowadzone są szkolenia dla kolejnych 9kandydatów na maszynistów. Umożliwia to spółce WKD odpowiednie planowanie izarządzanie zasobami oraz zapewnienie niezbędnej rezerwy kadrowej w tym zespolepracowników.

Wszystkie przedsięwzięcia inwestycyjne dotyczącemodernizacji i rozbudowy zarządzanej infrastruktury kolejowej, wymiany na nowyi eksploatacji taboru kolejowego oraz zapewnienia odpowiednio wyszkolonejkadry, mają na celu utrzymanie ich właściwych parametrów w zakresie możliwościprowadzenia przewozów pasażerskich o odpowiedniej intensywności i sprawności, atakże o najwyższym komforcie i bezpieczeństwie. Podejmowane działania wpisująsię w dążenie spółki do zapewnienia jak najwyższej konkurencyjności w ramachprowadzonej działalności podstawowej obejmującej organizację i realizacjękolejowych przewozów pasażerskich.

Nowy rozkład jazdy pociągów w ramach oferty przewozowej WKD,obowiązujący od dnia 01.10.2019, zachowuje swoje mocne strony, takie jak wysokaczęstotliwość i regularność odjazdów z poszczególnych stacji i przystankówosobowych. Stabilna oferta przewozowa w połączeniu z wysoką punktualnością iniezawodnością kursowania pociągów WKD pozwoli na dalszą walkę o mianonajpunktualniejszego przewoźnika pasażerskiego w kraju, co niewątpliwie pomożeprzyczynić się do osiągnięcia dobrego rezultatu w liczbie przewożonychpasażerów.

Skierowanie do ruchu dodatkowego, 14. obiegu było możliwedzięki zapewnieniu wysokiej sprawności taboru i infrastruktury kolejowej,utrzymywanych przez wysoko wykwalifikowany personel WKD oraz pozyskaniu nowychmaszynistów, z których część zostało przeszkolonych w ramach organizowanychwewnętrznych kursów. Jednocześnie założony w ramach nowej organizacji ruchuplan eksploatacyjny wyczerpuje możliwości aktualnej przepustowościinfrastruktury kolejowej WKD i na najbliższą przyszłość pozostaje optymalny zpunktu widzenia jej zdolności eksploatacyjno-technicznych.


Komentarze