TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Stadler z umową na 12 kolejnych ezt-ów dla PKP Intercity
InfoRail.pl - Opublikowano: 21.08.2019 11:54:00 1 komentarz
Stadler z umową na 12 kolejnych ezt-ów dla PKP Intercity (foto: Stadler)

Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl Stadler wygrał przetarg na dostawę dwunastu elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT dla PKP Intercity. Dziś (21 sierpnia) została podpisana umowa na ich dostawę.

Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl Stadler wygrał przetarg na dostawę dwunastu elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT dla PKP Intercity. Dziś (21 sierpnia) została podpisana umowa na ich dostawę.

PKP Intercity udzieliły Stadlerowi zamówienia nie tylko na dostawę dwunastu elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT ale także na ich usługę ich utrzymania przez 15 lat. Na tym kończy się procedura przetargowa ogłoszona w grudniu 2017 r. Kontrakt został podpisany w fabryce Stadlera w Siedlcach w obecności szefa producenta Petera Spuhlera. Wartość umowy, która obejmuje dostawę pojazdów i 15-letnią konserwację, wynosi 270 milionów franków szwajcarskich.

Kontrakt obejmuje dwanaście ośmioczłonowych pociągów dalekobieżnych FLIRT. Nowa flota uzupełni serię 20 pojazdów ED160, które zostały dostarczone do PKP Intercity w 2015 roku. Pociągi kursują na polskiej sieci kolejowej od grudnia 2015 r. Od tego czasu pokonały ponad 23 miliony kilometrów i odznaczają się wysoką niezawodnością i dostępnością.

Pociągi, które zostaną dostarczone PKP Intercity to najnowsza generacja niskopodłogowego elektrycznego FLIRT-a, przeznaczonego do transportu dalekobieżnego. Lekka aluminiowa konstrukcja znacznie przyczynia się do obniżenia kosztów eksploatacji, energii i konserwacji, przynosząc operatorowi wymierne korzyści. Pojazdy spełniają specyfikacje techniczne interoperacyjności (TSI). Wygodne wnętrze zapewnia przyjemne podróżowanie. Pasażerowie mogą korzystać z przedziałów pierwszej i drugiej klasy z 354 miejscami siedzącymi i przedziałem bistro. Pociągi są wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety i wydajną klimatyzację. Wiadomości o postępach podróży można śledzić na elektronicznych tablicach, które są częścią nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej. Każde siedzenie ma gniazdko elektryczne i indywidualne oświetlenie. Pociągi są w pełni zgodne z przepisami dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Stadler
Flirt
umowa
  • Dawid Brzenczek – 21.08.2019

    Wiadomo na jakie trasy będzie przeznaczony?

  • Michał Makowski – 21.08.2019

    W końcu ktoś wytłumaczył PICowi, że niska podłoga to nie przekleństwo...

  • Jakub Z Cieszyna – 21.08.2019

    dosyć ciasno w środku, do dalszych tras lepsze jednak przedziały

  • Mariusz Brzezinski – 21.08.2019

    kijowo i beda ciasne wc sa w flirtach porazka wole przedzialowe wagony

  • Jakub Sus – 21.08.2019

    Jej! Nowe tramwaje 😂

  • Adam Piotrowski – 21.08.2019

    To jak jest w srodku to zależy od zamawiającego. Miałem okazje być we Flirtach przeznaczonych do Norwegii i były bardzo przestronne wagony (i toalety). Oby takich pociągów jeździło jak najwiecej!

  • Mateusz Niczypor – 21.08.2019

    Dobre wozy

  • DarekP – 22.08.2019

    Pozytywna zmiana to taka, że podpisanie umowy zapowiadano na wrzesień, a udało się jednak w sierpniu.Żal pozostaje tylko taki, że nie przewidziano możliwości zwiększenia liczby sztuk dzięki opcji.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.